Experts on the management of Homeowners’ Associations

Discover how we can help you

  • Administrative and Economic Management

  • Resolution of Legal Queries

  • Project Planning and Execution

We handle the complete management of your Homeowners’ Association

We understand the management of Homeowners’ Associations as an integral administrative and advisory service.

Our service is based on a rigorous control of the budget, an effective management of the maintenance of the property and the advice of a team with more than 20 years of experience in the real estate sector.

What can we do for you Association?

  • We advise clients in legal proceedings defending the interests of the Association (defaulting, Civil Liability, etc.)
  • We manage and present all the necessary taxes for the Association
  • We take care of the drafting and constitution of the Statutes of the Association, as well as the legalization of the Minute Books
  • Economic management based on transparency, guaranteeing a correct accounting
  • We execute the agreements of the Minutes of the Meetings and we are in charge of handling the Municipal Procedures
  • We manage and supervise the follow-up of the works and renovations of the Association

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  • info@obn.es

  • +34 93 459 36 00

  • Gran Vía 617, Principal, 08007, Barcelona

  • Calle de Recoletos 3, 1º, 28001, Madrid

    How to request a replacement of the of the Homeowners’ Association manager?

    • Los contratos de arrendamiento de servicios (que es el que se hace para contratar a una Administrador) son de duración de un año, siempre y cuando no se diga otra cosa en el contrato (que no se suele decir). Por lo que habrá que tener en cuenta esta fecha para evitar indemnizaciones.
    • Hay dos opciones:
      1. Esperar a que se haga la junta ordinaria, convocada por el Presidente como todos los años, por lo que tendrá la presencia del Administrador que se quiere echar.
      2. Instar a que la junta se realice cuanto antes para echarle, en lo que se denomina junta extraordinaria, para ello se necesita:
      • Que lo considere conveniente el presidente
      • Que lo pidan la cuarta parte de los propietarios de la comunidad
      • Que lo pidan la cuarta parte de los coeficientes de participación
    • La forma correcta de proceder es realizar dos votaciones, una para el cese del anterior administrador y otra para la contratación de uno nuevo.
    • No es necesario elegir en la misma junta en la que se echa al administrador antiguo elegir al que va a ser el nuevo administrador, sino que puede ser elegido en otra junta. El problema de eso será que habrá un lapso corto sin administrador que pude ocasionar problemas contables o de otra índole.

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